top of page

SALGS OG LEVERINGSBETINGELSER FOR ROGALAND KULDE AS

 

Gjelder fra 01.01.2024

 

Priser:

Prisgrunnlag er til enhver tid Rogaland Kulde AS gjeldende tilbud. Alle priser er uten mva dersom ikke noe annet er oppgitt i tilbud. Priser på produkter kan endres uten forutgående varsel.

 

Betalings – og kredittbetingelser:

Netto pr. 15 dager etter fakturadato. Etter forfall belastes den til enhver tid gjeldene sats for morarenter i næringsvirksomhet. Eventuelle innsigelser på feil i fakturaer eller rentenotaer må varsles oss skriftlig innen 8 dager etter fakturadato.

 

Tilbud:

Gjelder i 30 dager fra tilbudets dato dersom ikke annet er skriftlig avtalt.

 

Kansellering av ordre:

Faktiske påløpte kostnader belastes. Avbestilling av spesialprodukter som er satt i produksjon betales fullt ut av kunden.

 

Tjenester:

Support er åpent mellom 08-16 mandag til fredag. Dersom produkter har feil eller mangler må vi snarest kontaktes slik at vi kan søke utbedring av feilen. Bistand over telefon til feilsøking og/eller sakshåndtering av produkt over 2 år pr. dd. debiteres etter gjeldende satser. Servicetekniker kan bistå i felt etter avtale. I tillegg kommer reisekostnader.

 

Garanti:

Det gis 1 års garanti fra fakturadato under forutsetning av at produktet er vedlikeholdt og benyttet i.h.t. leverandørens anvisninger. Kjøper forplikter seg til straks skriftlig å varsle selger når feilen oppdages eller burde vært oppdaget.

 

Følgende forhold defineres ikke som mangel og vår garanti gjelder ikke:

•Feil som skyldes unormal slitasje eller bruk.

•Feil som følge a force majeure, ulykker, lynnedslag, unormale spenningsvariasjoner og andre elektriske forstyrrelser.

•Evt. Reparasjoner skal avtales på forhånd. Rogaland Kulde skal kontaktes for valg av service-instans og/eller definisjon av problemløsning.

•Feil som skyldes at brukerveiledningen eller vedlikeholds instruks ikke er fulgt.

 

Reklamasjon:

Det gis 2 års reklamasjonsrett

 

Ved produktreklamasjon gjelder:

•Feil på produktet dokumenteres av kjøper. Serviceintervaller må dokumenteres ved reklamasjon

•Dersom våre leverandører godkjenner reklamasjon, vil kreditnota bli utstedt.

•Det forutsettes at service – og vedlikehold er utført iht. leverandørens drift- og vedlikeholds instrukser. I produkter hvor det er levert kjølemaskin eller varmepumpe må det foreligge dokumentasjon på utført kontroll iht F-gass direktivet.

•Tap av kuldemedium dekkes ikke, så lenge dette ikke kan tilbakeføres til håndverksmessig mangler som Rogaland Kulde AS kan lastes for.

•Tap av effektivitet, data, næringsmidler (kjølemedium) og generelle følgeskader dekkes ikke.

bottom of page